Na początek chciałbym napisać kilka zdań na temat zasady działania termostatu i jakie skutki niesie niedogrzanie silnika. Jeśli termostat w układzie chłodzenia zaciął się latem, to najczęściej dowiemy się o tym zimom.Rolą Termostatu samochodowego jest otwieranie dużego obiegu płynu w układzie chłodzenia ,w kilka minut po uruchomieniu silnika gdy osiągnie on temperaturę roboczą . Płyn wówczas przestaje krążyć w małym obiegu i dopływa do chłodnicy, by tam oddać ciepło,a także do układu ogrzewania kabiny auta. Termostaty dość rzadko zacinają się w położeniu zamknięte,najczęściej ich awaria wynika z zacięcia się podczas całkowitego otwarcia. Uszkodzenia tego typy bywają niekiedy przez kierowców bagatelizowane bo praktycznie nie dzieje się nic złego.Dobrze jest nie lekceważyć usterki,ponieważ jeżdżenie z niedogrzanym silnikiem powoduje wzrost zużycia paliwa,a niedogrzanie przyspiesza zużycie elementów jednostki napędowej.Postaram się jak nabardziej szczegółowo przedstawić wymianę termostatu na przykładzie BMW 320d silnik M47.
- na początku zaczniemy od spuszczenia płynu z układu chłodzenia poprzez odkręcenie korka spustowego przy chłodnicy (jeśli nie wymieniamy płynu to taki zabieg wystarczy) lecz gdy nosimy się z zamiarem spuszczenia całkowicie płynu szukamy korka spustowego na ścianie grodziowej silnika
- przechodzimy do góry demontujemy osłonę przy wlewie oleju przykręcona jest dwoma śrubami jeśli dobrze pamiętam posłuży nam imbus nr 5 oraz osłonę nad chłodnica.
- następnie przystępujemy do demontażu EGR do niego jest przykręcony termostat EGR odkręcamy go ale nie oniego nam chodzi.
- gdy zdemontujemy już chłodniczkę EGR aby było nam wygodniej możemy zdemontować rurę która łączy przepływomierz z turbiną
- po wykonaniu wyżej wymienionych punktów pozostaje nam odłączenie gumowych węży dochodzących do obudowy termostatu, w tym celu odciągnąć do góry metalowe zabezpieczenie i pociągnąć węża.
- odkręcić obudowę termostatu i zdjąć razem z uszczelką
- aby zamontować nową obudowę należy odtłuścić miejsce styku termostatu z korpusem silnika a następnie przykręcamy obudowę termostatu siłą 10Nm czyli nie za mocno z czuciem gdy przykręcimy obudowę za mocne mogą wystąpić nieszczelności
- resztę czynności wykonujemy w odwrotnej kolejności
UWAGA Teraz najważniejsze czyli poprawne odpowietrzenie układu chłodzenia aby to wykonać należy odkręcić korek wlewu płynu i wszystkie odpowietrzniki przy dogrzewaczu,przy chłodnicy EGR,przy wymienniku ciepła olej ciecz chłodząca,po tych czynnościach zakręcić wszystkie odpowietrzniki .Następnie należy uruchomić silnik i pozostawiamy go na biegu jałowym ustawić maksymalną temp grzania nawiew na max..Napełnić zbiornik wyrównawczy płynem do maksimum pozostawiamy silnik na biegu jałowym tak długo, aż nie będzie potrzebne dalsze dolewanie płynu zamkną zbiornik wyrównawczy i przegazować kilkukrotnie unieruchomić silnik i zmniejszyć temp. ogrzewania do minimum odczekać trzy minuty i ponownie uruchomić silnik już bez włączonego ogrzewania, otworzyć ostrożnie zbiornik wyrównawczy w razie potrzeby dolać płynu.W razie potrzeby powtórzyć odpowietrzanie kilkakrotnie.
titanium screws
OdpowiedzUsuń1.25 oz. 3D cobalt vs titanium drill bits Printed Brass Plated titanium watches Brass Plated Aluminum Alloy, titanium hammer Aluminum Alloy, Aluminum Alloy, Aluminum. A complete assembly for the titanium muzzle brake custom made 3D titanium nitride bolt carrier group printing $13.99 · In stock
zr835 mizuno juoksukengät,gymshark store uk,zapatos caterpillar,Caterpillar Zapatos,altra running ,keensuomeksi,scarpeoncloud,altra sverige,gymsharkstoreuk jw212
OdpowiedzUsuń